lördag 23 mars 2013

Att hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen.


Jösses !!!

Banksystemet är förfelat och jag är allt mer övertygad om att det är hög tid att göra om och göra rätt !

Låt bankerna gå i konkurs, är de inte livskraftiga på grund av att de saknar täckning för sina inlåningar, så har de inte existensberättigande !

Ettor och nollor har inget värde i sig, och sålänge vår ekonomiska filosofi bygger på att bankerna kan skapa "pengar" ur tomma intet, utan täckning i fysiska tillgångar så kommer vårt ekonomiska system rasa samman.
Det är inte en fråga om "om" utan "när" !

Jag kommer personligen söka mig bort från alla banker, och söka överföra mina virtuella "ettor och nollor" till fysisk valuta.

Om det blir ädelmetaller det återstår att se, men det kan ju vara en temporär lösning tills dess jag sparar det jag behöver för mitt framtida boende.

Jag vill inte riskera att insättningsgarantin kan sättas ur spel, och bankernas inlåningsränta förslår knappt i jämförelse med ädelmetallernas värmeutveckling.

http://www.svd.se/naringsliv/skatt-pa-bankpengar-i-vagskalen_8025494.svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar